viglink

Logo

Image by FlamingText.com

Enable clik

Info masuk



Listen My Radio at Facebook or Here

Background

online

wibiya widget

Change colour

Silahkan Pilih Warna Background

Follow


Tulisan Ketik

Terima Kasih Dah Berkunjung di http://www.boyarwin.blogspot.comSilahkan Anda Bagi Komen Ya...

7 Manusia Bertanduk di Dunia

Manusia bertanduk jaman sekarang adalah sebuah trend dari golongan tertentu. Biasanya tnaduk mereka tersebut di buat dengan operasi seperti menanam bahan di bawah kulit agar kelihatan seperti tanduk. Namun itu hanya kejuruteraan bagaimana jika manusia bertanduk itu benar adanya? Sila lihat fenomena manusia bertanduk yang ada di dunia.


1. Huang Yuanfan



Seorang lelaki lanjut usia dari Ziyuan, China Selatan, menjadi perbincangan di dunia kesihatan. Atok 84 tahun ini mempunyai sebuah tanduk aneh berukuran tiga inci atau tujuh sentimeter. Yuanfan bercerita, tanduk di kepalanya mula berkembang sejak dua tahun lalu. Sejak itu tanduknya terus berkembang. "Saya cuba memotongnya tetapi terus berkembang. Saya tak dapat mengubahnya, makin besar," ujarnya

Namun, tanduknya tak boleh tumbuh lebih tujuh sentimeter. "Doktor tak mengetahui apa yang terjadi pada saya. Saya menyembunyikan tanduk dengan memakai topi tetapi bimbang akan mencuat bila bertambah panjang," kata Yuanfan.


2. Ma Zhong Nan



Ditahun 2007, kembali ditemukan seorang lelaki 93 tahun, tinggal di sebuah desa kecil China, mencuat sebuah benda dari kepalanya. Ma Zhong Nan sebelumnya, Ma Zhong Nan sedang menyisir rambutnya, dan terluka dikepalanya. Awalnya ia tidak mempedulikan luka kecil tersebut, tapi tak lama kemudian, sebuah zat keras mula keluar dari kepalanya. orang ini mempunyai tanduk 10 cm di atas kepalanya. Setelah itu doktor mengatakan mereka tidak boleh menyembuhkannya.


3. Zhao



Pada tahun 2007, Yang cheng Evening Post, melaporkan bahawa seorang wanita 95 tahun, yang melakukan travel dari bandar Zhanjiang China, mempunyai tanduk melengkung, seperti batang labu, keluar dari dahinya. Wanita tua, yang dikenali sebagai Nenek Zhao, mengatakan bermula dengan tahi lalat kecil, akhirnya tumbuh semakin panjang


4. Saleh Talib



Saleh Talib tumbuh tanduk di kepalanya, berawal dari mimpi, sampai suatu hari, pada usia 78 tahun, mimpi buruknya menjadi kenyataan. Saleh mengatakan dia tidak tahu bagaimana tanduk mula berkembang, tapi ia percaya tanduk itu adalah sebuah anugrah dari Tuhan

Walaupun tidak selesa, Saleh menolak kurnia-Nya dihilangkan, Menurut doktor dari rumah sakit khusus, tanduk lelaki ini disebabkan oleh mengalikan lapisan kulit keras, yang ada di kepalanya.


5. Abdul Razak



Pesara polis dari bandar Narasimharajapura, India, telah hidup dengan beberapa tanduk, di bahagian belakang kepalanya, selama lebih dari 20 tahun. Dia lahir normal, dan pernah ada pertumbuhan aneh di belakang kepalanya, tetapi selepas bersara, tanduknya mula tumbuh. Pada tahun 2008, salah satu tanduk Razak, seperti jari yang panjang, Seorang doktor dari rumah sakit setempat mengatakan kes-kes seperti Abdul Razak adalah sangat jarang, dan mereka kadang-kadang terjadi kerana lemak di dalam kulit.


6. Unicorn Lady



Wanita 69 tahun yang tidak dikenali namanya ini, keluar tanduk dari dahinya. Dia datang keseorang doktor, pada tahun 2008, dan mengatakan ia mempunyai benjolan di kepalanya, dua tahun yang lalu, yang akhirnya kering dan berubah menjadi tanduk, karna tidak boleh disembuhkan.


7. Zhan Ruifang



Dan yang terakhir, Zhan Ruifang, yang juga menghebohkan dunia media, karna mempunyai tanduk dikepalanya, yang tidak boleh disembuhkan. Zhang Ruifang, nenek 101 tahun, pertama kali menyedari ada tanduk sepanjang enam sentimeter di sisi kiri dahinya pada 2009. Ia pun merasa dahi sebelah kanannya juga mulai tumbuh tanduk.


DBS